8 Kasım 2013 Cuma

Kitap Yorumu - Tatlı Bela / Jamie McGuire


Tanıtım

Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat hayatını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor.

İyi kız ve kötü çocuk Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?

Tatlı Bela sadece bir bestseller değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak.

Yorumum

Not: Ağır bir eleştiri, kızgınlık içerir.

Tatlı Bela hepimizin mutlaka okumasa bile hakkında bir şeyler duyduğu, olumlu bir çok yorum almış bir kitap bildiğiniz gibi. Ama ben o ölüp bitenler arasında değilim malesef. Yorumumun başında bunları belirteyimki hayal kırıklığına uğramayın. Evet sanırım farketmişsinizdir. Ben kitabı pek beğenmedim. Evet size kendini okutacak yönleri vardı. Ama ben yinede çok klişe buldum. Konu itibari ile hiç bir şey yoktu sanki. Bilmiyorum ben yeterli bulmadım. Belkide kitabı geç okuduğum için bir çok olumlu yorumdan sonra beklentim çok büyüktü o yüzden hayal kırıklığına uğradım. 

Öncelikle karakterleri hiç ama hiç sevmedim. Gerçekten hiç birini sevmedim. Belki Travis bir tık diğerlerinden önde ama yinede yok sıfır. Öncelikle kitaptaki kızların hepsi sinir bozucuydu. Herşeyin en iyisini ben bilirim havasındaydılar. Abby ve America'dan bahsediyorum. O egoları yokmu beni uyuz etti. Kızlar ne kadar burnu büyükse erkeklerde o kadar kılıbıktı. Başlarda Travis'i çok sevmiştim ama Abby'ye olan anlamsız takıntısı beni uyuz etti.

Konu olarak hiç bir şey yoktu. Bizim diğer kitaplarda okuduğumuz ana kurgunun gidişatının yanında olan aşk sahneleri birleştirilmiş bu kitap yapılmış gibiydi. Beni heycanlandırması gereken ama birazcık bile heycanlandırmayan ufak olaylar dışında bomboştu. Hiç Fanfic okudunuzmu bilmiyorum. Ben çok okurdum ve bir ara yazmıştım. Tıpkı o fanficler gibi sadece kız ve erkeğin etrafında dönen bir dünya vardı. Acemiceydi...

Şöyle dönüp okuyorumda çok ağır eleştirmişim. Ama gerçekten çok büyük şeyler beklemiştim kitaptan. Özellikle kitabın arkasını okuduğumda... ''İyi kız ve kötü çocuk...'' Bu kızın neresi iyi acaba? Kumar becerilerinin  duyulmadığı yer kalmamış.  ''Alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen'' bunu okuduğumda özellikle ne çok gülmüştüm. Abby'nin sarhoş olduğu sahnelerin haddi hesabı yok. Neyse daha fazla kötülemek istemiyorum. Kitapta tek beğendiğim yer kitabın sonuydu. Şaşırdım diyemiycem çünkü böyle olacağını tahmin ediyordum ama güzeldi. Neyse tavsiye konusuna gelecek olursam benden tavsiye alamayın çünkü benim dışımda herkes beğenmiş bu kitabı. Sorun bendedir belki bilmiyorum. Merak ediyorsanız okuyun. İkinci kitabı almayı düşünmüyorum. Bu kitap bana fazlasıyla yetti.

Puan: 


Bu arada hala çekilişime katılmadıysanız buradan buyrunuz...

2 yorum:

  1. okumadıklarım arasındaydı hevesim kırıldı şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu benim görüşüm tabiki. Siz sevebilirsiniz belki. Çoğunluğa bakarsak sevme ihtimaliniz daha fazla :)

      Sil