9 Ekim 2013 Çarşamba

Kitap Yorumu - Vurgun / Lauren Kate



Arka Kapak

Gökyüzü Kanatlarla Kararıyor...
Ve Luce ile Daniel için zaman dolmak üzere...
Luciferın geçmişi silmesine engel olmak adına Düşüşün başladığı yeri bulmak zorundalar. Yalnızca Luce laneti bozabilir, bu yüzden onun seçimi herkesin kaderini belirleyecek.
Peki ya Luce ve aşk uğruna var olan destansı mücadeleyi kim kazanacak?
Dünya çapında fenomen haline gelen düşüş serisinin şaşırtıcı sonuna hazır olun!

Yorumum

Düşüş serisinin son kitabınıda okumuş bulunmaktaydım. Tüm seri boyunca sinirlenmiş, kızmış hatta bazen yazara küfretmiş olsamda bitirmiş olmanın hüznü var içimde. Seriyi çok sevdiğim söylenemez ama yinede bende ayrı bir yeri var. :)

Diğer kitaplara yaptığım yorumları okuduysanız farketmişsinizdir. Her kitabı ayrı ayrı yerden yere vurup sonra hiç ara vermeden diğer kitaba geçiyordum. Bu birazda elimdeyken seri bitsin kurtulayım düşüncesiydi belki bilmiyorum. Ama her kitapta sinirlensemde diğer kitaba merakla başladım. Tabiki bu kitapta da öyle oldu.
Vurgun seri içinde en hızlı okuduğum kitap oldu. Diğer kitapların her biri ayrı ayrı elimde sürünme rekorları kırıyordu. Vurgun beni şaşırtarak 3 günde bitti. :)
Diğer kitaplardan dahamı iyiydi? Belki bir tık öndeydi ama öyle mükemmel değildi. Yine bir çok şeye kızdım, sinirlendim. Ama diğer kitaplardan farkı daha çok heyecan barındırıyordu sanki. Sonunu çok merak ettiğim için bana da öyle gelmiş olabilir tabi, bunu spoiler bölümüdne tartışacağım. :D

Yazımın bundan sonrası seri hakkında spoiler içerir.

___________________________________________

Bir önceki kitap Tutku Lucifer'ın geçmişi silmek için Düşüş'ü başa sarması ile bitmişti. Ve kitabımız böyle başıyor. Luce ile Daniel'ın Düşüş'ü durdurabilmek için sadece 9 günü var. Tabi bir de bozmak zorunda oldukları lanet var...

Luce, Daniel ve diğer melekler Düşüş'ün yerini belirlemek için Kutsal emanetleri bulmak zorunda. Ve onları engellemek için peşlerinde Terazi ler ve Kadimler var. 
Bu Teraziler kitapta aklımı karıştıran bir ton şeyden sadece biri. Aslında adaletin temsilcileri olmaları gereken bu yaratıklar beni sinir etti. Ve onları engellemek için hiç bir mantıklı açıklamaları yok. 

Bir diğer sinirlendiğim konu ise Lucinda'nın melek olması. İlk kitaptan beri çevresindeki herkesin kızdan sakladığı şey buymuş. İnanamıyorum nasılda tahmin edemem? Dermişim... 
Bu kadar bariz bir şeyi Lucinda'nın anlamaması ayrı bir sinir bozucuydu zaten. Kız süper kadın gibi her şeye yetişiyor. Her şeyi çözüyor. Koca bir melek ordusundan daha zeki ama daha kendisinin melek olduğunu anlamıyor. Neyse sakinim. :)

Bunların arasında birde Cam var... Yazar böyle bir çocuğu harcadıya hiç bir şey diyemiyorum. Hele o Luce ile vedalaşması yokmuydu. Öl sen Luce dedim. 
Kitap genel olarak diğerlerine göre daha heycanlı ilerledi. Bu kadar hızlı ilerleyeceğini düşünmemiştim. Gerçekten şaşırdım. Ama son bölümlerde yazar biraz saçmalamış.  Rahatsız olduğum konu kitabın sonunda olan olaylar değildi. Bu olayların aktarılış biçimiydi.  Tanrının vücut bulması, Luce ve Daniel ile atışması falan sinir bozucuydu. Bunu başka bir şekilde iletseymiş keşke yazarımız. Ama bunun dışında final beni tatmin etti. Okuduğum bir çok yorumda sonunun bu şekilde olması pek olumlu karşılanmamış ama bence iyiydi. Çok fazla bir şey beklemediğim için beni üzmedi. 

Çok fazla uzatıp içimdeki tüm kini buraya dökmek istemiyorum. 
Genel olarak konu itibari ile kötü sayılmayacak bir seriydi. Belki daha heyecanlı ve mantıklı şekilde kurgulanabilirdi. Her neyse bu benim fikrim tabiki sevenininde yatsınamayacak kadar çok olduğunu biliyorum. Ağır şekilde eleştirdiysem mazur görün. Benimde yazmış olduğum onlarca seri yok sonuçta. :)

Puan



Serinin Diğer Kitapları

Düşüş (1)
Tutku (3)
Vurgun (4)




2 yorum:

  1. Bence hiç ağır eleştiri olmamış aksine çok güzel açıklamışsın :D Benim de pek hoşuma gitmedi açıkçası , zaten seriyi sevemedim başından beri :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben en büyük hatayı tüm kitaplarını birlikte alarak yaptım. Neyine güvenıyosun anacım :D Neyse bitti şükür .d

      Sil