12 Eylül 2013 Perşembe

Kitap Yorumu - Cadı / Yasmine Galenorn


Tanıtım

Biz D’Artigo kardeşleriz: Öteki Dünya Haber Alma Ajansı’nın yarı insan,yarı peri,seksi ve zeki ajanlarıyız.Fakat insan ve peri karışımı kanımız,olmadık zamanlarda yeteneklerimizi etkileyerek,bizi zor durumda bırakıyor.Kardeşim Delilah,stresli durumlarda küçük bir kediye dönüşüyor.Menolly,hala ölümsüz olmaya alışmaya çalışan,bir vampir.Ve ben mi?Ben Camille,harika bir cadıyım.Düşmanlarıma zor anlar yaşatan sihirlerimin sonuçları,havalar kadar tahmin edilemez olsa da...
Ajanlarımızdan biri olan,Jocko,Öteki Dünya’ya açılan kapı ve aynı zamanda insanların ve bizim gibi perilerin takıldığı bir bar olan,Wayfarer Inn’de öldürüldü.Her ipucu bizi,Yer altı Ülkelerinin ruh yiyici,kötü kalpli lideri,Gölge Kanat’a götürüyordu.İnsanlığı yok edip,Dünya’yı ve Öteki Dünya’yı kendi oyun alanı haline getirmek istiyordu.Bizim görevimiz: Gölge Kanat ve adamlarının,Wayfarer’dan Dünya’ya geçmelerini engellemekti.Cinler,birden,Dünya’da belirdiler.Ve önlerinde,sadece, ben ve beceriksiz kardeşlerim vardık.Ama onlar için,bir sırrımız vardı: hatalı bir tür olabilirdik ama hiç kimse,D’Artigo kardeşlerle başa çıkamazdı...

_____________________________________________

Yorumum

Cadı uzun zamandır başlamak istediğim ama ertelediğim bir kitaptı. Ertelediğime pişman oldum açıkcası. Beni rahatsız eden çok fazla şey olmasına rağmen yine de severek bitirdim. Fantastik öge açısından çok zengin bir kitaptı. Hatta olayların dünyada gelişmesine rağmen Chase dışında hiç normal insan geçmedi kitapta. :) 


Bu kısımdan sonrası spoiler içerir.

Önce biraz hoşuma giden kısımlardan bahsetmek istiyorum. İlk kitabı anlatan en büyük kızımız Camille, güçlü bir karakter. Kardeşlerine bağlı, zeki, baskın tipte bir kız. Ne kadar büyüleri bazen sapsa yada farklı bir büyüye dönüşsede gücü göz ardı edilemeyecek kadar fazla. :) Ve bir de sevgilileri var tabi. 1 Kitapta 3 oğlan birden. Pek hoşuma gitmese de bu olay çok takılmamaya çalıştım. Açıkcası 3ünüde sevmedim. Kitap okadar koşuşturmayla geçiyorki erkek karakterleri tanımanıza izin vermiyor sanki. Hadi şu ormandan geçerken şu ejderhayı da haremime ekleyeyim deyip peşine takıyor Camille.:D Ve tilki çocuk var tabi. Birden bire size yardıma geldim diyip Camillenin yatağa alacaklar listesine giriyor. Yok yani kıskançlık değil bu ama öyle pat diye hoşuma gitmedi açıkcası. :) Hiç doğru düzgün bir aşk sahnesi yokki anacım. Hemen bir etkilenmeler bakışmalar sonra gelsin yiyişmeler. Neyse susuyorum. :D

Ortanca kedi kızımız Delilah. Kitapta hiç bir kızımıza ısınamadım açıkcası ama Delilah bir adım önde. Kötünün iyisi sanırım. :) Kızımız çok cici ve iyi kalpli. Oda dönüşümü olayına pek hakim değil. Olur olmadık yerde kedi olup suratınıza atlayabiliyor. :)

Kedi iyidir hoştur...
Kediciğimizin sevgilisi Chase var bir de tabi. Sevgili olmalarına sevinmiştim açıkcası. Ama Delilahın ablasına aralarında olanları ''aslında hiç zevkli değildi - aslında o kadar sevmiyorum - aslında o uzulmesin diye yaptım'' edalarıyla anlatması sinirimi bozdu. Sevmişsinki onunlasın kızım niye kıvırıyorsun işte. :) Zaten Chase onca insan dışı varlıkların arasında kalmış. Ona bir hayli acıdım. Zaten biraz fazla korkak bir çocuk. :)

En küçük kızımız Menolly bir vampir. Kendi isteği dışında dönüştürülmüş. Biraz içine kapanık ve asi bir karakter. Ama bir hayli güçlü bir kız. Gündüzleri uyuduğu için kitapta en az bahsedilen kızımız malesef. Ama geceleri işlerin çözülmesine çok yardımcı oluyor. :) 

Çok farklı bir fantastik dünyayı barındırıyordu kitap. Alışana kadar zaten kitabı yarıladım sayılır. :) Olaylar çok çabuk gelişiyor ve çözülüyor. Bazı kısımları sinirimi bozsada olayları çözmeleri içimi rahatlatıyor. :)
Sinirimi bozan farklı bir konuya değinmek istiyorum. Camille ya doğaüstü bir zekaya sahip yada cadılığı aşmış ve kahin olmuş. Bir kaç örnek verirsem ne dediğimi anlayacaksınız.

Mesela adı  Serseri Luke olan  peşlerindeki adamı sadece dış görünüşünün tarif edilmesiyle tanıyor. Babası yıllar önce onunla savaşmış ve kızlara anlatmış ama yinede bu kadar çabuk adamı tanıması bana saçma geldi. Ve birde Delilahın kokusundan Chasele yattığını anlıyor görür görmez. Tamam bir cadısın kokusundan anlıyorsun belki ama ne biliyim kız kapıdan girer girmez a bak Chase le yatmış. Hiç tereddüt yok düşünmek falan yok. Sonra bir de ormandaki kızı görünce şıp diye Jockonun günlüğündeki kız olduğunu anlaması falan. Ne bir ipucu ne bir çaba. Olaylar su gibi çözüldü gitti tabi böyle olunca.


Neyse çok fazla olumsuz şey yazmama rağmen kitap iyiydi. devamınıda okuyucam. Belki anlatan kız değiştikçe dahada güzelleşir. :)

Puan



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder