17 Nisan 2013 Çarşamba

Kitap Yorumu - Parıltı / Amy Kathleen Ryan ( Gökyüzü Üçlemesi )


Parıltı okundu.
Çok karışık duygular içerisindeyim. Önce konu ile alakalı bir kaç şey yazmak istiyorum. Daha önce uzay gemisi, mekikler, OneMan'ler içeren bir kitap okumamıştım. Bu yüzden odaklanmam ve algılamam gerçekten zor oldu. Başta beynim bulansada alışınca gerçekten sevdim. Kurgu itibariyle çok sağlam   başladı zaten. Yalnız tek sorun oluşturulan kurgunun tamamen anlatılmamasıydı. Yani en küçük örnek 'neden dünya artık yaşanılmaz halde ve bu insanlar yeni bir dünya arayışı içerisindeler' bu hiç dile getirilmedi ve çok beynimi kurcaladı.

Karakterlere gelicek olursam iki tane aslanlar gibi oğlanımız var. Kieran ve Seth... Tüm kitap boyunca ikisi arasında gittim geldim. Aslında kitabın başında  kızımız Waverly ile Kieran nişanlı olduğu ve daha birbirleriyle sadece bir kaç kelime dışında konuşmadan ayrıldıkları için aşkları pek etkilemiyor sizi. Seth ile Waverly arasında da bir şeyler geçtiği belli ama malesef bunlar da tam anlamıyla geçmediği için iyice arada kalıyorsunuz. Gemiyi kurtarma çabalarından dolayı Kieran'a hayranlık duydum. Daha sonra Seth'in babasıyla olan bağı ve dik duruşu çekti beni. Ama gemi yönetimini eline geçirmek için yaptıklarını gördükten sonra Kieran'a döndüğümü zannettim tamamiyle. Ama kitabın sonundaki olaylar Seth'i öne geçirdi gözümde. Aslında ne kadar karışık gözüksede oğlanlarımızın ikiside özünde iyi insanlar :)
Kızımız Waverly'e gelince azmi beni çok etkiledi. Karakteri baya sağlam anlatılmış.

Sonuçta kurgunun sağlamlığı bir kaç küçük eksiğe rağmen kitabı okutturuyor size. Özellikle son 100 sayfayı tek nefeste okuyorsunuz. Çeviri gerçekten kötü olmasına rağmen alışınca artık gözünüze batmamaya başlıyor. 
2. kitap Kıvılcım yeni çıkmış. En kısa zamanda edinip okumayı planlıyorum. Umarım çeviri daha iyi yapılmıştır ve aşk daha çok işlenmiştir. =)


Puan:
 


2 yorum:

  1. Beni seç in kapağından etkilendim ve kitabı merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an bitirmeme az kaldı ve kesinlikle öneriyorum. Pişman olmazsın :)

      Sil