25 Nisan 2013 Perşembe

Kitap Yorumu - Eşleşme / Ally Condie


Eşleşmeyi şu saat itibari ile bitirmiş bulunmaktayım. Düşüncelerime gelince çok değişik duygular içindeyim. :D Önce beklediğim gibimiydi? Evet. Sanırım. :)
Tam anlamıyla dört dörtlük olmasada kurguyu ele alarak bakarsak mükemmeldi. Çoğu yerde kendimce mantık hataları bulup sonra kitabın sonuna doğru bunların hata değilde aslında ince işlenmiş detaylar olduğunu farkedince bir güzel kapak oldum :D

Kitapta anlatılan düzen yani 'Toplum' çok iyi bir şekilde kurgulanmış. Hayran olmamak elde bile değil. Hatta başta 'oh ne güzel dünya' bile demiştim. Ama ilerledikçe kızımız gibi bende aslında düzenin o kadarda iyi işlemediğini anladım. Sizi istediği kadar yaşatıp artık yük olmaya başladığınız yaşta acımasızca öldürebilen bir sistem. Hemde dalga geçer gibi ilerde geri döndürmenin mümkün olabileceği bir dünya olursa diye DNA örneklerinin alınması çok sinir bozucuydu. Madem geri döndürmek istiyorsun niye öldürüyorsun?


Kızımız Cassia'nin kitabın başlarındaki ödlek tavırları ve Topluma sorgusuz itaat etmesi beni deli etmişti. Ama sonra Ky ile zaman geçirmeye başlayınca ödlek kızımız cesur, güçlü bir şeye dönüştü. Aşk nelere kadir. :D Ky ile geçen her bölümü büyük bir hevesle okudum. Özellikle şiirler çok hoşuma gitti.
Ama kitabın sonuna doğru beni başka bir şey daha çok mutlu etti. Xander'ın bu kadar iyi yürekli olması beni eritti resmen. Özellikle Ky ile iddiaya girip ona kırmızı hap çaldırmasına çok güldüm. Arkadaşlıkları çok tatlı :)


Hı birde kitabın sonuna kadar olur olmadık yerden çıkan, Cassia'nin 'Benim Görevli' dediği kadına uyuz oldum. Hiç bir şeyi bilmemesine rağmen biz sürekli sizi izliyoruz havaları beni çileden çıkardı.



Kitabın sonunda olanları açık açık yazıp yorum yapmak istemiyorum ama böyle bir şey olacağı belliydi. Ama o kısımda Xander'ın yardımlarına tekrar tekrar öldüm bittim. Bu kadar iyi olmasın bu çocuk ya :( Ne kadar Xander'ı çok sevsem de yinede Ky diyorum :) Çocuğun tevırları bir başka ya. :D



Genel itibari ile çok hareket olmayan düz ilerlemesine rağmen kendini okutturmasını bilen bir kitaptı. Çok kısa bir sürede bitirdim. Dönüp baktığımda elle tutulur bi heyecan olmasa da yinede bende güzel bir yer edindi.

Puan:




2 yorum: