25 Ağustos 2015 Salı

Kitap Yorumu - Safkan / Jennifer L. Armentrout ( Melez Sözleşmeleri 2 )


Sayfa Sayısı: 412

Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: DEX


Arka Kapak

Bir yanda ihtiyaçlar. Bir yanda kader...

Doğaüstü bir yaratık olmak tam olarak muhteşem bir şey değil; özellikle her gittiğin yere "diğer yarının" da gittiği düşünülürse. Seth, eğitimde, ders dışında ve hatta yatak odasında Alexandria'yla birlikte ve bu hiç de eğlenceli değil. Aralarındaki bağın kabuslardan uzak kalmak gibi faydaları da var ama Alex'in safkan yasak aşkı Aiden'a olan hisleri üzerinde hiçbir etkisi yok. Ya da Aiden'ın onun için feda edecekleri üzerinde.

İblisler binayı istila edip öğrencilere saldırınca tanrılar furileri salıyor üzerlerine. Furiler, öğrencilere ve tanrılara karşı en ufak tehdidi ortadan kaldırmakla görevliler, buna Alex ve diğer Apollyon Seth de dahil. Bu sorunlar yetmezmiş gibi, gizemli bir varlık Seth'i tehdit ediyor, Alex de tehlikede. İşin içine tanrılar girince bazı kararlardan geri dönmek çok ama çok zor. Alexandria kaderinde yazanla bilinmez arasında bir seçim yapacak. 

Safkan, Melez Sözleşmeleri serisinin ikinci kitabıdır.


Yorum


Herkese tekrardan merhabalar. Upuzuun bir aradan buralardayım tekrar. Dönüşe Dex kitabıyla başladığım için çok mutluyum tabi ki :)
İlk kitap Melezi okuyalı neredeyse 2 yıl olmuş, Safkanıda alalı bir yıl olmuş maşallah pek bir işgüzarım ki şimdi okuyabildim. =/

Hatırlamak amacıyla ilk kitaba pek çok kez dönüp bakmak zorunda kaldım, bu yüzden biraz sıkıntılı bir okuma süreci geçirdim. Benden kaynaklı bir şey olduğu için kitapla ilgili yorumuma yansıtmayacağım.
Kitabı beğendim tabi ki nasıl beğenilmez. Jennifer L. Armentrout her zamanki gibi döktürmüş.
Rahatsız eden bir kaç şey dışında çok iyiydi, çok akıcıydı.

Gelelim sıkıntılara. İlk kitap gibi heyecanlı sayılmazdı pek. Yani 150 sayfadan sonra elle tutulur bir hareketlilik başladı. Kitap genelinde Alex Seth ve Aiden etrafında döndük durduk. Kötü değildi tabi ama çok uzatıldı sanki. Jennifer L. Armentrout her kitabında itinayla kadın karakterini fevri, inatçı, asi yapmakta diretiyor. Sevmiyorum. Arkadaşım yapma işte az bir uslu dur. Sen kitabın ana kahramanısın, abi kahramansın işte neden zeka yoksunu hareketler yapıyorsun ki. 
Kitap sonuna doğru hararetlendi beklediğimizi sonunda verdi bizde rahat bir nefes aldık. Sonu da gayet güzeldi. 



'' Dünyada iki tip insan vardı. Ateşin çevresinde oturup izleyenler ve o ateşi yakanlar. Seth'le ben ateşi yakıp sonra da etrafında dans ederdik.''

''-Sen hiç aşık olmadın mı Seth?
Yavaşça gözlerini kırpıştırdı. -Olmadım heralde. Kendine aşık olmak sayılır mı?''




Ve tabi ki Seth diyorum sonuna kadar :)
Elimden geldiğince spoiler vermeden yorumlamaya çalıştım. Bayağıdır yoktum paslanmış olabilirim. ^^


Seri Sıralaması
0,5. Daimon
1. Melez (Half-Blood)
2. Safkan (Pure)
3. Tanrı (Deity)
3,5. İksir (Elixir)
4. Apollyon (Apollyon)
5. Avcı (Sentinel)

Puan: 4













Sahalara Dönüş Not: Daha olgun, daha kararlı ve daha bir yalnız...

 2 yıl önce 19 yaşında genç bir kız varmış. Çok kitap okurmuş. E haliyle buralarda takılırmış. Yeni mezunmuş o sıralar. Mezun olduktan 2 ay sonra ataması olmuş ve evinden çok uzaklara düşmüş. Başta çok hoşuna gitmiş tabi ki. Kendi evi kendi parası alabileceği tonla kitap. 

Başlarda iyiymiş her şey, kopmamış buralardan. Ne var ki her şey hep güzel gitmiyor değil mi? Ha böyle dediğime bakmayın kötü bir şeycikler olmamış tabi ki. Sadece büyümüş birazcık. Farklı alışkanlıklar edinmiş. Farklı uğraşlara odaklanmış. Zaman ayıramamış buralara. Hani hep olur ya hepinize arada bir okuyamama durumu, bu kızımızın ki çok çok uzun sürmüş. Ha öyle hepten bırakmamış okumayı bırakılır mı öyle. Sadece araları çok çok uzamış. Çok ilgisiz kalmış kitapları. Çok üzülmüşler. Çünkü şimdiye kadar gittiği her yere onlarda peşinden gitmişler. Her anlaşamamazlıkta her evden ayrılışta onlarda kolilenmişler kızın umutlarıyla birlikte. Haksızlık değilmi diye düşünmüşler bize yapılanlar. Her sabah kızın gözüne gözüne sokmaya başlamışlar bunu. Kız zaten çok çok pişmanmış ama atamıyormuş o adımı işte. 

Bir gün arkadaşının biri gelmiş evine. Kitaplığını görünce şok olmuş. 'Aaa bunları sen okuyor olamazsın. Sen ne anlarsınki kitaptan' tarzı cümleler kurmuş. Kız çok sinirlense de bir şey diyememişki. Hiç kimse görmemiş ki onu kitap okurken. Ah birde eskiden öylemiydi diye düşünmüş. Herkes onu görünce imrenir hayranlıkla bakarmış.

İtiraz etmiş kız. Onları ben okudum ben okuyorum demiş. En başta kendisini ikna etmiş. Bundan sonrası onun için çokta önemli değilmiş çünkü. Eski kitap delisi haline dönme kararı almış. Oturup ilk bitirdiği kitapta derin bir nefes almış. Başka hiçbir şeye, hiçbir mutluluğa ihtiyacım yok, içimdekini takip etmeliyim demiş.  
Birazcık destek ilk adım olabilir demiş. 
Ve başlamış dönüş satırlarını yazmaya... 

2 Aralık 2013 Pazartesi

Çekilişim Sonuçlandı!


İlk çekilişimin sona erdi bugün. Katılan herkese çok teşekkür ederim. Beni ayrı ayrı çok mutlu ettiniz.


Bu değerli kişilerin arasından kazanan Sanat Nehri blogunun sahibi oldu. Tebrikler!
2 gün içinde mailime cevap gelmezse çekilişimi tekrarlayacağım.
Hepinize mutlu günler!


19 Kasım 2013 Salı

Kitap Yorumu - Ara Dünya / Neil Gaiman, Michael Reaves

Arka Kapak

Joey Harker bir kahraman değil. O aslında kendi evinde kaybolan sıradan biri. Bir gün kaybolduğunda kendi dünyasını geride bırakıp bambaşka bir boyuta adım atıyor. Şimdi bir savaş vermek zorunda. Hem de sadece bu dünyayı değil, olası bütün dünyaları kurtarmak için verilen bir savaş....

Yorumum

Ara Dünya kendi evinde bile kaybolabilen Joey adlı bir çocuğun sadece bir dünyada yürümek için değil diğer dünyalar arasında yürüyebilmek için yaratıldığı için farketmesiyle başlıyor. Aslında farketmesi değil farkettirilmesiyle başlıyor diyelim. Joey bir gün yine kaybolup kendini farklı düzlemler arasındaki çok boyutlu bir boşlukta buluyor. Ve orada karşılaştığı maske takan ve bir yerlerden kendisine tanıdık gelen bir adam onu kurtarıyor. Joey'e aslında bir yürüyüşçü olduğunu ve kapılardan geçerek peşine taktığı düşmanları anlatıyor. Joey'i yanında eğitim gördüğü üsse götürmesi gerektiğini anlatıyor. Burada biraz olaylar karışıyor ve Joey üsse gittiğinde pek hoş karşılanmıyor. Tam olarak nedenlerini anlatmak istemiyorum. Ve böylece Joey ailesini ve kendi dünyasını geride bırakıp kendini bir savaşın orta yerinde buluyor. Ama yürüyüşçü olmak o kadar kolay bir şey değildir ve Joey'in bu dünyaya uyum sağlaması gerekmektedir. 
Kitap sizin hayal gücünüzü sonuna kadar zorlayacak türden. Ama içinde metafizik, farklı dünyalar ve uzay'ın geçtiği türden kitapları seviyorsanız tam size göre!
Kitap 200 sayfa olduğu içinmi yoksa su gibi geçtiği içinmi bilmiyorum bir kaç saatte hemen bitti. Okuduğunuz türlerde değişiklik yapmak içinde bu kitap tam size göre. Hala okumadıysanız bir tadına bakabilirsiniz. :)

Puan




Ara Dünyanın da içinde yer aldığı 4 kitap hediye ettiğim çekilişime hala katılmadıysanız sizi buradan alayım... Tık tık.

Kitap Yorumu - Köken / Jennifer L. Armentrout


Arka Kapak

Weather Dağında işler çığırından çıktı, Kat yakalandı.
Artık onu bulmak için yaşıyorum.
Yoluma çıkan olursa.. yok ederim.
Onu kurtarmak için bütün dünyayı... yakarım.
Uzaylı ırkımı yeryüzüne... seveseve salarım.

***

Biliyorum, buradan kaçmamın ve Daemonı görmemin tek yolu, asimile olmuş gibi görünmek.
Kafam çok karışık, kime güveneceğimi, kötü adamların kimler olduğunu bilmiyorum.
Daedalus mu?
İnsanlar mı?
Yoksa Luxenler mi?

***
Daemon ve Katy hangi tarafta yer alacak; birlikte mi yoksa karşı karşıya mı savaşacaklar?

Yorumum

Sevgili yazarımız yine Lux hayranlarına eziyet etmeye devam ediyor. Her kitap nasıl olurda çok daha iyiye gider? Evet anladığınız gibi Köken'e bayıldım! 
Opal'in sonu şok edici bir şekilde bitmiş, hepimizin ağzını açıkta bırakmıştı. Aslında yazarımız bizi Kökende olacak olaylara, şoklara hazırlamış bir nevi. Artık şaşırmaya alıştım desemde yok gittikçe daha bir uç noktaya gidiyoruz. Korkuyorum :D
Spoiler vermeden biraz bahsedecek olursam, Köken diğer 3 kitaba göre daha hareketliydi. Ve diğer kitaplardan farklı olarak Katy'nin yanında Daemon'ın bakış açısıyla da yazılmıştı. Tabi biz Daemon severlerin en sevdiği noktalardan biri de buydu muhakkak. Yazar kasten yapıyor. :D
Kitap su gibi dediğimiz tabir varya he işte ona bin basacak bir şekilde ilerliyor. Hala okumadıysanız bol heyecan bol macera bol gözyaşı ve en çokta şoklara hazırlayın kendinizi!

Buradan sonrası spoiler içerir.

Spoilersiz yorum yazamıyorum arkadaş. İçimdekileri dökmem lazım. :D 
Malum kızımız kaçırılmış oğlanımızda küplere binmiş bir şekilde başlıyor kitap. Daemon Katy'i kurtarabilmek için kendini Daidalos'a yakalatıyor. Daidalos Katy üzerinde yaptığı deneylerin boyutu bundan sonra değişiyor. Daemon'ın insanları iyileştirmesi için Katy'i kullanıyorlar. 51. bölgeden çıkma ihtimalleri yok gibi bir şey. Ta ki yeni çocuğumuz Archer'ın Luc'un yandaşı olduğunu öğrenene kadar. Ve Daidalos'un planları hiçte iyiye gitmiyor. En büyük deneyleri Kökenleri zaptedemiyorlar. Bizimkiler Kökenleride kullanarak karışıklık çıkarıp üsten kaçıyorlar. Ama Daidalos peşlerindeyken pek kaçabilecekleri bir yer yok. Ve kaçalım derken kurdukları plan başlarına sarılıyor. Ölümler oluyor. Uzaylı kimlikleri ifşa oluyor. Ve kitabın sonunda - ah bu sonlar - Daidalos'un söylediği her şeyin yalan olmadığı, bazılarının gerçek olduğu ortaya çıkıyor. Ve seçim vakti geliyor. Katy her nasılsa Daemon'dan umudu kessede ben bu şekilde olmayacağını düşünüyorum. Ama bunu çok sonra okuyabileceğiz malesef.  
Umarım yazarımız bizi çok bekletmez. 
Okumak için bekletiyorsanız lütfen acele edin! Buraya yazamadığım tonlarca ayrıltı ve gizem var. Eminim sizde benim gibi heyecandan hop oturup hop kalkacaksınız. :)

Puan


Serinin diğer kitapları

1 - Obsidiyen


16 Kasım 2013 Cumartesi

Kitap Tanıtımı - Saplantı / Jennifer L. Armentrout

Arka Kapak

Luxenler ve Arumlar, Lux serisinden bağımsız da
okunabilecek Saplantıda çok daha baştan çıkarıcılar.

Ukala, zorba ve tapılası bir adam.
Korunmaya muhtaç, küfürbaz ve ateşli bir kadın.

Hunter acımasız bir katil.
Devlet için kötü adamları öldüren bir uzaylı.
Işığın çocukları Luxenleri yok etmek için doğmuş bir Arum.
Yaptığı işten de çok memnun, ta ki, bir insanı korumak zorunda bırakılana dek.
Serena, en yakın arkadaşı, senatörün oğlunun doğaüstü bir varlık olduğunu söylediğinde,ona inanmamıştı. Kim inanır ki?
Ne yazık ki sonrasında korkunç bir olaya şahit oldu.

Hunter ve Serena, ateş ve barut gibi Bir arada olmaları çok tehlikeli

Sonunda Hunter yapmaması gerekeni yapıyor.
Hem de defalarca.

__________________________________________

Jennifer L. Armentrout 'ın Lux serisinden bağımsız ve Arumlarla ilgili olan kitabı Saplantı Dex Plus'tan çıkıyor! 
Jennifer olurda okumazmıyız? Birde Luxenlar ve Arumlarla ilgili olanları? :) 
Saplantı 20 Kasım için Ön Siparişte!

8 Kasım 2013 Cuma

Ve Sonunda Köken(!) Kitap Alışverişim

Evet efendim yanlış okumadınız. Köken bugün elime ulaştı! Ve deli gibi bir heyecanla karguyu karşıladım. :D 
Yavaş yavaş ve sindire sindire okumaya çalışıyorum. Hemen bitmesin :(




Ev arkadaşım ne kadar dalga geçerse geçsin bu gece Kökenle uyuyacağım! :D